داستانهای عارفانه

داستانهایی زیبا از عرفا و اولیای الهی

داستانهای عارفانه

داستانهایی زیبا از عرفا و اولیای الهی

کمی از کتاب حورالعین زیباروی بهشتی

 

در پست قبل کتاب (حورالعین زیبار وی بهشتی ) رو معرفی کردیم. در این پست قسمت هایی از کتاب را ارائه می کنیم. امیدواریم که مقبول واقع شود. 

 

یکی از علما و سادات وارسته که قبلاً ساکن نجف بود و بعد سالها در تهران بود و چند سال قبل فوت کرد نقل می‌کرد که من ازدواج نکرده بودم. روزی در‌حرم امیرالمؤمنین‌(علیه ‌السلام) به آقا خطاب کردم و گفتم آن حور‌العین‌ها که در قیامت هست یکی از آنها را در همین دنیا برای ما بفرستید ! ‌بلافاصله دیدم خانمی چادر بر سر و نقاب به صورت به طرفم آمد و گفت: «می‌خواهی صیغه‌ات بشوم؟»

 گفتم: «آری» گفت: «الان انتخاب کن که یک روز یا یک هفته یا یک ماه یا یک سال یا نود و نه سال؟ و هر چه انتخاب کنی قابل تمدید هم نیست!‌» فکری‌کردم و دیدم نقاب دارد و نمی‌شود اطمینان کرد، شاید عجوزه و پیر و زشت باشد ! ‌بالاخره گفتم: «یک هفته.»

 او قبول کرد و به خانه رفتیم و صیغه را خواندیم و نقاب را کنار زد. دیدم آنقدر زیباست که نمی‌دانم آیا انسان است یا فرشته ! از بس زیبا بود، غش کردم!!! آن زن شانه‌هایم را مالید تا به حال عادی برگشتم.گفت: «آقا این چه حالی است داری، تو یک هفته بیشتر وقت نداری !!!»

‌بالاخره یک هفته را به نهایت لذت و خوشی سپری کردم اما از جمال و کمال و تناسب اندام او حیران بودم، بعد از گذشت آن مدت او عازم رفتن بود. به او گفتم تو را قسم می‌دهم بگویی که کیستی یا از کجا پیدایت شد؟ و ...

گفت: «‌من‌همان‌حورالعین هستم که از امیرالمؤمنین طلب کردی، این را گفت و ناپدید شد و رفت!‌» (1) 

 

(1) صفحه 25 کتاب حورالعین زیباروی بهشتی


نظرات 8 + ارسال نظر
کربلایی پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 16:44 http://karbalaey110.4li.ir

[گل][گل][گل][گل] مؤمن بى تفاوت ، منفور خداست [گل][گل][گل][گل]

رسول الله (صلی الله علیه و آله) : [گل]

انّ الله عزّوجلّ لیبغضُ المؤمن الضعیفَ الذی لا دینَ له . فقیل له : [گل]

و ما المؤمن الذی لا دین له ؟! قال : الذی لاینهی عن المنکر .[گل]

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند :[گل]

خدای عزّوجلّ از مؤمن ضعیفى که دین ندارد نفرت دارد ! عرض شد :[گل]

مؤمنى که دین ندارد کیست ؟! فرمودند : [گل]

کسى که نهى از منکر نمیکند ![گل]

[و در مقابل زشتى ها و محرّمات ، بى تفاوت است][گل]

الکافی ج 5 ص59[گل]

شیرازی چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 15:47

سلام من این کتاب را پیدا نکردم اگر ممکنه باز هم برام بنویس ممنون.فصل ۳ و فصل ۶ رو اگه زحمتی نیست برام بنویس مرسی

سلام
این کتاب رو می تونید از انتشارات لاهوت تهیه کنید
متاسفانه نوشتن کل یه فصل که تو بلاگ ممکن نیست
چون هم زمانبره و هم خلافه احتیاطه...شاید نویسنده راضی نباشه
جهت معرفی کتاب بعضی از مطالب رو در بلاگ ذکر کردیم
موضوع بلاگه ما هم خیلی در این رابطه نیست...لذا بهتره برای تهیه کتاب با انتشارات لاهوت تماس بگیرید

حمید پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:23

میشه چندتا داستان دیگه از این کتاب رو هم در وبلاگتون قرار بدین لطفأ ؟

حیدر یکشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:53 http://www.fener.blogfa.com

واقعا فکر میکنین که در عالم عرفان واقعا قصد لذاتی است که در این دنیا قصد بر مهار انها را داریم که در دنیای ذیگر انها را صاحب شویم .انموقع حاشا مگر صفیهیم.بنظر من تفسیر اینگونه روایات تبهری خاص میخواهد که فقط عرفا قادر به انند نه علما و عوام
ممنون

مائده دوشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 17:24 http://doran-e-javani.blogfa.com

سلام دوست عزیزم ! وبلاگتون واقعا تاثیرگذار و مفیده... خوشحال میشم اگه بیشتر راجع به شما بدونم تا با شما ارتباط داشته باشم ...
یا علی

hm سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:50

سپاس خدای را که مالک آسمانها و زمین است .
و هرچه را اراده کند همان می شود .
از اسرار الهی کس چیزی نمی داند.

علی سه‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:08

خدا انشاالله هدایتتون کنه ! دست کمی از داستان های مستهجنی که حرامی است نداشت.

به نظرتون احترام میذارم

ناشناس یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 10:46

عجب مصیبتی ای کاش میگفت ۹۹ سال آخه به هفته چیه آخه اه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد