داستانهای عارفانه

داستانهایی زیبا از عرفا و اولیای الهی

داستانهای عارفانه

داستانهایی زیبا از عرفا و اولیای الهی

حکایت عرفانی زیبا و ناب

 

سید محمد علی علوی نقل می کند: 

« آیت الله حاج سید محمود مجتهدی (ره) اخوی آیت الله العظمی حاج سید علی سیستانی، حدود 10 سال پیش برای من و اخویم سید محمد تقی و شیخ غلامعلی عباسی از علمای مشهد تعریف می کرد که: 

چند روزی بود که یک حالت رضایتمندی و خرسندی از خودم در من ایجاد شده بود و هر کاری می کردم که این حالت را از خود دور کنم نمی شد، تا این که روزی جوانی 19-20 ساله در زد و وارد شد و گوشه اتاق نشست. من در دلم آمد که این جوان شاید با مادرش یا پدرش قهر کرده یا مثلا در دانشگاه قبول نشده یا بیکار است و یا این که خیلی مشکلات دارد و نمی داند چه کار کند و این جا پناه آورده، خوب است که یک خدمت جانانه ای به او بنمایم و حاجتش را حد امکان برآورده سازم. 

رفتم برایش چای آورده و گذاشتم جلویش. بعد رفتم که قندان را بیاورم، دیدم که قندان دارد به طرف آن جوان حرکت می کند و رفت و رفت تا رسید به کنار آن جوان و همان جا توقف کرد. من سر جایم نشستم و در دل با خود گفتم: لابد این قضیه تصادفی بوده یا علمی از علوم است که من خبر ندارم ، وگرنه این جوان و آن حرف ها کجا!!!! و اگر هم کار این جوان است باید بر من ثابت شود. فلذا عمامه ام را از سر برداشتم و زمین گذاشتم به این نیت که عمامه ام به طرف جوان حرکت کند، با کمال تعجب دیدم که عمامه ام حرکت کرد و رفت پهلوی قندان و جلوی جوان متوقف شد.ایشان ادامه داد، در دستم انگشتری بود که اسماء الحسنی رویش حرکت بود و خیلی باطن دار و چند تن از مراجع آن را به دست کرده بودند.آن را درآورده و به زمین نهادم به همان نیت قبلی که دیدم انگشتر به طرف جوان حرکت کرد و رفت و رفت تا کنار عمامه متوقف شد.جالب این بود که آن جوان سرش پایین بود و به جهت خاصی نگاه نمی کرد.خلاصه این که پس از مشاهده کردن این ماجرای شگفت انگیز و عبرت آمیز خیلی منقلب شدم و آن حالت غرور و رضایت مندی از وجودم زائل شد. (1) 

 

(1) باران معرفت ، صفحه 89 

نظرات 4 + ارسال نظر
عشق یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:25

دوست عزیز وبسایت فوق العاده زیبا با مطالب بسیار ارزشمند و مفیدی را به ثبت رسانده اید ما از تمام قسمتها و مطالب پربار شما بازدید کردیم و وبسایتتان را یکی از وبسایت های موفق و پربازدید در زمانی نه چندان دور دیدیم و از این بابت به شما تبریک و شادباش میگوییم
اما هنگام خروج از وبسایتتان حیفمان آمد که شما را از موضوع بسیار مهم و مفیدی آگاه نسازیم
ما قصد داریم بزرگترین شانس زندگیتان را به شما بدهیم و سایتی را به شما معرفی کنیم که مخصوص وبمسترها (دارندگان وبسایت) است . شما با عضویت در سایت میتوانید به زیباسازی هرچه بیشتر وبسایتتان بپردازید .خدماتی که این سایت برای زیباسازی و حرفه ای تر شدن به شما ارائه میدهد عبارتند از: سیستم تبادل لینک ودیکشنری آنلاین و سیستم پیام نما (غیر فعال) وفرم تماس با ما و رتبه سنج گوگل و وضعیت یاهو
وبسیاری از خدمات دیگر
برای عضویت میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کنید
http://www.oxinads.com/?a=22810
درضمن خیلی جالب است به شما بگویم که این سایت به شما پول بسیار خوبی میدهد
کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید
http://www.oxinads.com/?a=22810
شما میتوانید با قرار دادن کد بنرها وبسایتتان (اگر بگویم پول پارو کنید دروغ نگفتم)به کسب درآمد بپردازید
همچنین سایت های پر بازدید ایران ، عضویت فعالی دراین گروه دارند...به ازای هر کدام از وبلاگهایتان پول در میاورید.تعداد زیاد اعضای این گروه نشاندهنده رسمیت این گروه و هیچ گونه سوء استفاده است. فقط وبلاگ خود را ثبت نمایید و پول پارو کنید...بدون هیچ گونه چشم داشت و تضرر مالی....در هر کجا و در هر زمان و درهر وضعیت مالی که هستید
عضویت سریع از اینجا:
http://www.oxinads.com/?a=22810

این دعوت نامه مانند نقشه گنج بسیار بزرگی است که ما به شما رایگان هدیه دادیم فقط دست یابی به این گنج بزرگ بستگی به تلاش و پشتکار شما دارد که حتما آن را به دست می آورید
حتما برای فعال شدن حسابتان باید کد بنرها را در وبسایتتان قرار دهید

با آرزوی روزهایی پر از شادی و پر از پول و رسیدن به هدفهای
زندگی برای شما و دوستداران شما

یک پیشنهاد برای تو یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:34

آنکه با زندگی می سازد زندگی را می بازد
با زندگیت نساز زندگیت را بساز

سرمایه گذاری در کمپانی راه آسمان

یه دوست یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:55

سلام [گل]
دست مریزاد و خداقوت...
ما در http://7khatha.com هستیم. حتما سر بزنین. امکانات جالبی داره. چت روم صوتی تصویری قوی و انجمن هم داره . هر یوزر میتونه صفحه شخصی (شبیه به 360 ) داشته باشه و کلی امکانات دیگه که ارزش امتحان کردن رو داره دوست من.

[گل] به امید دیدار[گل]

فرید یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:26

سلام بر تو ای هموطن
ایا از پس مخارج زندگی خود بر نمیایید؟؟
ایا دنبال یک راه حل برای غلبه بر مشکلات مالی خود هستید؟
ما برای این مساله مشترک همه یک راه حل داریم.
درباره کمپانی پارمیس که بصورت قانونی در ایران ثبت شده چیزی شنیدی؟
میخواهی ماهی 5تا8 درصد سود بگیری؟
میخوای سرمایه هات توسط بانک تضمین بشن؟
میخواهی از درامد بازاریابی ماهانه10ها ملیونی استفاده کنی؟
و خیلی چیزای دیگه
از سایت ما دیدن کنید
http://www.parmis-corp.mihanblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد