داستانهای عارفانه

داستانهایی زیبا از عرفا و اولیای الهی

داستانهای عارفانه

داستانهایی زیبا از عرفا و اولیای الهی

به مناسبت سالگرد علامه طباطبایی

 

ایت الله شیخ محمد تقی انصاری همدانی که از شاگردان عارف کامل حاج شیخ محمد جواد انصاری همدانی بودند و به شهر درود بسیار می امدند فرمودند که در حرم حضرت رضا سلام الله علیه به خدمت علامه طباطبایی رسیدم و از ایشان سوال کردم: از ان چیزهایی که اهل بیت به شما عنایت فرمودند نکاتی را بین فرمایید. ایشان از جواب امتنا کردند بعد از انکه دیدم ایشان جواب مرا نمی دهند به ایشان عرض کردم که تو را به امام رضا از عنایاتی که اهل بیت به شما فرمودند چیزی بفرمایید. وقتی که این جمله را به ایشان گفتم ایشان فرمودند چیزهای زیادی اهل بیت عنایت فرمودند و دو چیز خدمت شما می گویم و راضی نیستم قبل از مرگ من به کسی بگویید. اولی وقتی نماز می خوانم در حال نماز روحم بالاست و جسم خود را که در حال نماز است مشاهده میکنم و در واقع روح از بدن جدا میشود. دوم مدتی است که شبها نمیتوانم بخوابم چون وقتی می خوابم ذکر موجودات را می شنوم و چون ذکر موجودات را می شنوم دیگر نمی توانم شبها درست بخوابم.

هدف بلاگ عارفانه از اوردن مطلب فوق بیان شخصیت  عرفانی حضرت علامه بود میدانیم در ایران بیشتر ایشان را به عنوان مفسری برجسته و یا فیلسوفی توانا میشناسند.