داستانهای عارفانه

داستانهایی زیبا از عرفا و اولیای الهی

داستانهای عارفانه

داستانهایی زیبا از عرفا و اولیای الهی

ملا آقا جان و دست اخوت

 

آیت الله سید حسن ابطحی نقل می کرد: 

« یکی از علمای بزرگ و مجتهدین با عظمت خواست که با مرحوم حاج ملا آقا جان زنجانی دست برادری بدهد و عقد اخوت بخواند، اما ایشان گفت: من با کسی دست برادری نمی دهم. بیرون از مجلس من از ملا آقا جان سوال کردم که آن آقا سید و عالم خوبی هستند، چرا با ایشان دست اخوت ندادید؟فرمودند: خود من هم علتش را نمی دانم، اما می دانم نباید این کار را می کردم. فردای آن روز من پیش همان عالم نشسته بودم، شخصی وارد شد. ایشان آرام به من گفت: من با ایشان دست اخوت داده ام. این مطلب را به مرحوم حاج ملا آقا جان گفتم. فرمود: حالا فهمیدم که چرا نباید با ایشان دست اخوت می دادم.آن آقا که ایشان با او دست اخوت داده بود از متصوفه است، اگر من با ایشان دست اخوت می دادم روز قیامت باید منتظر ایشان شوم و ایشان هم باید مدتی طولانی معطل آن درویش بماند و طبعاً خیلی وقت باید پشت درب بهشت معطل شوم. (1) 

 

حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) فرمودند: 

« پس از خود بر امتم از 3 چیز می ترسم. 

(1) گمراهی بعد از معرفت 

(2) فتنه های گمراه کننده 

(3) شهوت شکم و فرج (2) 

 

در این جا تعدادی از استفتائات مذهبی که از مرحوم آیت الله بهجت (ره) پرسش شد ارائه می شود. 

 

(1) اگر مردی عادت به استمتاع(3) از پشت (دُبُر)(4) داشته باشد و این امر موجب عسر و حرج زوجه شود، تکلیف زوجه چیست؟ 

در این صورت زن می تواند امتناع کند. 

 

(2) آیا دخول از پشت (دُبُر) همسر از نظر شرعی جایز است؟ 

کراهت شدیده دارد. 

 

(3) وطی (5) در پشت زن حائض چه حکمی دارد؟ آیا کفاره دارد؟ 

بنا بر احتیاط واجب جایز نیست، ولی ظاهراً کفاره ندارد. 

 

(4) آیا جایز است زوج منی را خارج رحم بریزد؟ 

در غیر بیرون ریختن دائمی- که موجب مریضی و عقیمی زوجه می شود- بدون اذن زوجه بنا بر اظهر مکروه است. 

 

(5) آیا جایز است شوهر با آلت مصنوعی یا با چیز دیگر- غیر از جسدش- همسر خود را از لحاظ جنسی ارضا کند؟ 

جایز نیست. 

 

(6) اگر مردی با زنش از پشت نزدیکی کند، آیا بر زن نیز غسل جنابت واجب می شود؟ 

اگر دخول شود، بر زن هم غسل واجب می شود. 

 

(7) در هنگام نزدیکی، چه موقع بر انسان غسل واج می شود؟ 

در صورت انزال منی و یا دخول آلت تناسلی به اندازه حشفه (6) در جلو یا پشت زن، غسل واجب می گردد. 

 

(8) اگر مرد در جماع افراط می کند، به طوری که برای سلامتی زن یا شوهر مضر می باشد، آیا زن می تواند تمکین نکند؟ 

در جایی که خوف ضرر عقلایی باشد می تواند تمکین نکند. (7) 

 

پی نوشت: 

(1) مجله خورشید مکه، شماره 21، صفحه 26 

(2) اصول کافی، جلد 3، صفحه 126 

(3) استمتاع به معنای  کام گرفتن یا نزدیکی کردن است. 

(4) دُبُر به منعنای پشت و در بحث های فقهی به معنای باسن (مقعد)  استفاده می شود. 

(5) وطی در لغت به معنای لگد مال کردن ولی کنایه از عمل جنسی است. 

(6) حشفه به معنای سر آلت تناسلی است یعنی جایی که آلت دچار فرو رفتگی می شود. 

(7) استفتائات از محضر آیت الله بهجت ، جلد 4، صفحه 64-71

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد